China- here we comes

När jag var liten så var min uppfattnning om Kina att om man gräver ett grop tillräckligt djup så kommer man att gräva genom jorden och då ramlar man ut i Kina. Ja för det var vad jag fick lära mig om Kina att det ligger på andra sidan jordklotet rakt under oss - så min bild var solklar. Men det lät slitigt värre att försöka gräva sig genom jorden. Jag vet ju hur himla mycket sten det är i backen där hemmavid... Så strängt taget blev det här en betydligt enklare lösning att flyga jorden runt än att gräva ett djupt djuupt hål i backen. Det var två förväntansfulla personer som igår på eftermiddagen äntrade planet som skulle ta oss till Bejing. Men vad exakt vi väntade oss vet jag inte riktigt inte ens själv om jag tänkt på. Men definitivt inte min barndomsbild av Kinser: sneögda personer med en lång svart fläta, fotsida kläder och en stor toppig hatt... 
 
En lång flygresa till andra sidan jorden och till en stor stad och ett myller av människor. Ett land med gammal historia och mycket arkitektur som inte finns i Sverige. Många sevärdheter att besöka och att äta mat med pinnar varje dag. Ett obegripligt språk med ännu mer obegripliga skriv-tecken. Ja vi får väl se!
 
För Kina håll i hatten - här kommer vi!!!
 
 
1 Carina Sarri:

skriven

Å så kul för er! Kina är så spännande, det finns så mycket att se och uppleva! Beijing tyckte både jag och Bengt är värt ännu ett besök! Bara innerstan är ju en veckas jobb att nosa på! :) Ha det bra, hälsa Johanna!

2 Ylva:

skriven

Jo Carina, här finns sannerligen en hel del att hinna med. Vilket vi inte kommer göra på bara en vecka. Men de här är alltid något.
Ha det gott

Kommentera här: