Torino - here we comes

När vi lämnade Kiruna snöade det ymnigt, medan när vi klev av planet i Milano sken solen och temperaturen visade på +15 grader likt en solig augustidag i Kiruna mått mätt. Men säg den resa som ska flyta på helt lindrigt. När vi kliver ut från flygplatsen inser jag att vi landat på ”fel” flygplats. Vår buss som ska ta oss till Turin avgår från flygplatsen på andra sidan Milano… Så klart att vi löser det. Men det är på håret för bussen som ska föra vårt 19 man stora sällskap ska just till att avgå – så med livet som insats (ja jag råkade springa ut framför en buss som just börjat köra å ja lovar den tutade vilt på italienskt vis  efter mig) kom vi oss iväg till ”rätt” flygplats. Men för att se allt från den ljusa sidan så fick vi en sightseeing genom Milano och ytterligare mer Italien. Med alperna tronande i norr – inte så pjåkigt ändå.

 

Färden till Turin gick som den skulle och vi anländer till Porto Sosa som vi ska och vårt sällskap fyller de små taxibilarna med sitt bagage med mycket vilja och skohornsprecision, som tar oss till hotellet för incheckning.

 

Där lämnar jag gruppen för att bege mig till Palaisozaki-os stadion för att hämta våra passerkort så vi tar oss in på Terra Madre och matmässan Salone del Gusto. Trafiken är rushig och rätt vad det är i en korsning kommer en kvinna körande i vår fil där vi ska svänga in varpå taxichauffören gör henne uppmärksam på att man inte kan köra hur som helst i den hetsiga trafiken. Kvinnan i den andra bilen blir tydligen lite irriterad och visar det på sitt sätt genom att helt enkelt köra på oss.  Vi är definitivt i en annan del av världen kan jag konstatera.

 

Efter många timmars resande känns det bra med en härlig italiensk måltid i en typisk italiensk restaurang innan sängen känns som det enda alternativet den här första kvällen i Turin.

 


 

 

1 Esbjörn:

skriven

Han tutade för att han såg en vacker kvinna från Norden och inget annat tror jag !

Lev väl och i nuet !

Kram från ett Sol/snöigt Västkusten !

Kommentera här: