Varför gråter du??

Varför gråter du? Mitt hjärta gör så ont så ont. Du har precis hela livet framför dig. Du sprudlar av liv och har energi. Du vill så mycket och du är det vackraste som finns för mig -men ändå gråter du. Att känna sig ensam, annorlunda och utanför är något ingen vill. Varför blir det så här? Att livet ditt känns som en kamp för dig är något som jag bara kan se på. Kunde jag skulle jag ta allt ifrån dig och bära det på mina axlar istället. Men det går inte. Att finnas här vid din sida och att vara ett stöd de är vad jag kan ge dig.

Dagen kommer och du slutar grundskolan. Du är så fin i din nya kolt, ditt bälte och din sjal. Allt har du tillverkat själv. När du så får utmärkelsen för bästa kamrat kan jag inte hålla tårarna tillbaka. Du som burit din kamp och din känsla av ensamhet, får nu en sån utmärkelse. Det är överväldigande och mitt hjärta jublar...

Idag har du glädjen hos dig och jag hoppas att din gråt har tystnat för alltid. Jag vill inte känna vanmakten igen att bara kunna se på och inget göra. För mig är du fortfarande de vackraste som finns. Mitt älskade barn!



1 Petra:

skriven

<3

Ja, människan Ylva i ett nötskal, en rinnande fjällbäck, en överväldigande utsikt, ett stilla regn över den storslagna naturen, så ger du skapelsens energi vidare till de dina!

Lyckosamma är de som får finnas i din närhet!

Kram!

2 Carina:

skriven

Ja Ylva! Vi kan inte annat än finnas där, i svart som vitt! Och det är det viktigaste för våra vackraste. Du skriver så fint!

Kommentera här: