Examenstider

Jo jag erkänner - jag hör till dom som tycker om att gå på skolavslutningar. Skälet är enkelt - det blir sommar när man haft skolavslutning. En tydlig och fin manifestation skulle man kunna säga. Jag gillar också att få sjunga Den blomstertid nu kommer... Det är en så klassisk avslutnigspsalm så det nyper i hjärtat när man får stå där och sjunga :) Då spelar det faktiskt nästan ingen roll om det regnar eller så eftersom regnet också är en del av sommaren - men visst är det roligast om man kan ha sina fina somriga avslutningskläder på sig och man får känna att somaren är på gång. I år har jag hunnit med två avslutningar. Min dotter Johanna som tog examen i Umeå 1 juni och min systerson Eriks student 10 juni i Kiruna. Jag hör också till dom som står där och ser på allt och blir så rörd av dessa avslutningar. Det är så definitivt att något tar slut. Jag kan inte heller låta bli att minnas min egen gymnasietid och student: Vi var ett gäng väldigt begråtna studenter som klev ut på skolgården i Kiruna efter tre helt underbara härliga år i den bästa av klasser. Vi skulle alltså sätta punkt för daglig och intensiv samvaro och bara kastas ut i ett inferno av ovisshet av vad livet skulle ha att ge oss. Idag har jag svaret. Vårt gäng slutade inte umgås och väldigt många från min gymnasieklass håller jag fortfarande kontakt med. Allt det här väller över mig och varje gång jag står inför en examen och student så jag har lite svårt att hålla tårarna borta från ögonvrån - för säkert finns det fler klasser än vår som har haft en härlig tid tillsammans.

Men här kommer lite bilder från två härliga avslutningar...



En glad nyutexaminerad Johanna från Umeå universitet.

Varmt Grattis och lycka till med framtiden!

Några av oss som var med hos Johanna.

 

Här kommer bilder på Eriks student...

Erik student fin!!

Mormor och Tove

 

Faster Kristina ville också vara med

Erik Grattis och Lycka till du också!

 



1 Anna:

skriven

Vilka fina bilder



/Anna

Kommentera här: