Att vara tacksam

Jag tror att man för det mesta tar livet för givet.
Kanske är det så det ska vara - eller är det kanske klokt att faktiskt ibland stanna opp och tänka efter för allt det fina som finns runtomkring en. Jag menar vi har fått ett jordeliv att förvalta. Vi vet aldrig vad som finns bakom morgondagens dörr. Därför kan det vara på sin plats att faktiskt stanna upp och vara både lite ödmjuk och tacksam över allt vi har som är så bra. Tänk om man åtminstone en gång om året kunde ställa sig framför spegeln och lite ödmjukt blicka på människan där på andra sidan. Kanske le lite - å jag lovar hon kommer genast att besvara ditt leende. Kanske är jag inte den vackraste, kanske har jag ett eller annat kilo för mycket, möjligen börjar en och annan grå hårslinga framträda å visst har väl åren genom livet börjat mejsla sina fina linjer runt ögonen. Men vaddå - jag vaknar och får känna att jag har hälsa och får vara frisk och vara lite tacksam över den rikedom livet fört med sig. I rummen intill ligger mina tonåringar och sover. Visst kan dom vara både slarviga och jobbiga men där emellan är dom helt underbara. Varför inte berätta hur stolt jag är över er mina fina ungdomar - inte bara vara arg och irriterad. Ni är ju också en gåva av livet. Jag är tacksam över den tid jag hittills fått dela med er och att ni är friska.  Jag hoppas förståss att jag ska få dela mitt liv med er ännu väldigt länge. Ni är också en av de största utmaningarna i mitt liv. Jag vill ju också att ni ska vara tacksamma för livet och se allt det kan dela med sig av och se allt man kan uppskatta och vara tacksam för. Jag vet också att jag är älskad av människor runt omkring mig men glöm inte bort att inte ta andra för givet utan ge andra uppskattning och vara tacksam och kunna dela med sig av det man har. 

Avslutningsvis vill jag trots allt mest trycka på min tacksamhet över att min kära familj får ha hälsa och vara friska. TUSEN TACK!
1 Petra:

skriven

Vad fint du alltid skriver ! Jag håller verkligen med om att man inte ska glömma bort att uppskatta de små tingen i tillvaron, och du är verkligen en förebild, som alltid har något härligt att vara tacksam över!! Riktigt god fortsättning till dig och de dina!!

Kram!!

Kommentera här: