Älskade barn...

Mitt älskade lilla barn, så omhuldad av en gränslös kärlek. Bara ösa ur källan å kärleken tar ALDRIG slut. Så liten, så hjälplös å bara litet gnyende och modershjärtat gör en volt. Hur kan ett sånt litet hjälplöst knytte ge såna ringar på vattnet....

Ett hjälplöst litet knytte växte ur sina första par skor och satt på lekmattan med sina bilar och sitt lego. Numer var kommentaren jag kan själv jag vill själv - ända tills det gällde att klä på sig i synnerhet ytterkläderna... Då klingade ett annat ljud i skällan: Mamma jag kan inte själv! Men modershjärtat ville sitt älskade barn allt väl och lät honom klä sig själv trots allt motstånd.

Så kom den dagen då han stolt marscherade iväg till skolan med sin nya väska och var stora karln. In i skolans värld  - där han blev i många lååånga år - i alla fall om han får ge sin syn på saken. Som tur var kantades dessa år med lite skoter och fisketurer. En och annan slalomvecka uppe i det vita viddernas land.

Å det blev ishockey som växlade till fotboll. Så kom innebandyn - å så blev det paus....Men så kom gymet och så smånig om studenten. Han blev fri som fågeln. Ville pröva sina vingar och Det blev flytt från kära Kiruna. För studier på högre nivå.

Vart tog alla åren vägen - hur kan det gå så fort?? Mitt älskade lilla barn du förstår det inte nu för dig är det en hel evighet sen du föddes - men för mig är 20 år typ ingenting. Jag önskar dig allt väl och jag vill att dina vingar ska bli starka nog att bära dig vart helst du vill.

Älskade lilla barn en hel värld att upptäcka. Grattis till dina 20 år!!

1 jonatan:

skriven

killen i mitte på övre raden ser ganska awesome ut måste jag säga!

2 Favvo-mamman:

skriven

Typ!!!

3 Orsakullan:

skriven

Jag kommer ihåg när J och kusin D låg i varsin ände av barnvagnen och sprattlade i ansiktet på varandra :) Det var ju inte så hemskt länge sen..? Eller var det??

4 Orsakullan:

skriven

Jag menade förstås sysslingen D men det fattade ni nog ändå!

5 Favvo-mamman:

skriven

Får väl leta upp nå foto på de tillfället också - å de är si sådär en 20 år sen alltså hur gick de till ja bara undrar de 20 åren menar jag :)

Kommentera här: